Support och service
Behöver du hjälp?
Vi gör alltid vårt bästa för att leverera högkvalitativa fönster och dörrar till dig. Skulle det mot förmodan uppstå ett oväntat problem med produkten eller transporten/leveransen måste du skapa ett supportärende via vårt system.
När du är inloggad klickar du på "Service och support" i menyn och väljer "Skapa serviceärende".
Reklamationer
Om du upplever ett problem med dina produkter kan du som sagt skapa ett supportärende via vårt system så ska vi hjälpa dig så snart som möjligt.
Om du däremot är tveksam till om ditt ärende är en reklamation eller ej hänvisar vi dig först till instruktionerna för transportskador nedan.
OBS! Om du upplever att din produkt blivit skadad i leveransen är det viktigt att du tar kontakt med oss på en gång. Installera aldrig en skadad produkt förrän du har varit i kontakt med vår serviceavdelning. Du kan läsa mer om villkoren för reklamationer och vad du behöver vara medveten om nedan.
Service
Om du har problem med dina produkter och det inte är en reklamation är du välkommen att upprätta en servicesak och vi vill komma och servicera dina produkter. Om ditt reklamationsbesök inte är berättigat tar vi ett pris för servicebesöket. Priset är ut från arbetslön och körsel.
Så gör du vid eventuella fel och brister
För att skapa ett ärende måste du vara inloggad på ditt konto på Vinduesgrossisten.dk. Det gör du genom att klicka på 'logga in' och ange din mailadress och personliga kod som du skapat i samband med ditt köp.
När du är inloggad klickar du på "Service och support" i menyn till vänster och väljer "Upprätta serviceärende".
Här måste du ladda upp en bild på ditt problem. När ditt ärende har skickats kan du kontinuerligt övervaka statusen genom att logga in på din profil igen.
Installationsinstruktioner
Här kan du ladda ner installationsanvisningar för de olika fönstertyperna. Obs: Flera faktorer spelar in när det kommer till korrekt installation, inklusive ditt hus specifika konstruktion. Därför är våra installationsanvisningar endast för vägledning
Reklamationsguide för transportskador
Om en skada mot förmodan har uppstått på någon av varorna under transporten kan du reklamera din vara.
Läs alla villkor i PDF:en bredvid och få information om hur du ska gå tillväga för att reklamera en vara.